Reggae a Ska >> Rozhovor s Danem-I z Imperial Sound

Rozhovor s Danem-I z Imperial Sound

Vydáno dne 07. 11. 2012 (3143 přečtení)
"Ne všichni chtějí vnímat tuhle duchovní část. Nezajímá je duchovní rozvoj. Víš, reggae je typ hudby, který vznikl za určitým účelem, vyrostlo to na nějakém účelu. A ten účel byl ale v základě duchovní. Takže kořeny reggae jsou spiritualita."


Dan-I z Imperial Sound ArmyMehdi: Ahoj Dane, moc rádi tě vítáme v našem rádiu, a moc si ceníme toho, že jsi přijal naše pozvání.
 
Dan-I: Zdravím Vás, já jsem taky moc rád a je mi ctí že tady mohu být s Vámi. Je mi tu u Vás skvěle. Díky, že jsi mě pozval.
 
M: Moc děkujeme. Tak my se rovnou vrhneme do pouštění hudbu, protože toho dnes máš pro nás dost, tak budeme mluvit spolu později v dalších vstupech, tak jestli by jsi mohl uvést svoji první písničku.
 
D: Jasně, rád bych pustil tuhle věc, je to z posledního alba které jsme vydali s názvem "Orthodox Dub" a věc s názvem "Rivers of Babylonia" a chtěl bych tuhle věc přímo speciálně věnovat sestře Lioness, která tu s námi je. Blessings.

M: Teď dohrála věc od našeho hosta s názvem "Rivers of Babylonia". Díky moc, byla to skvělá muzika. Teď bych se tě rád zeptal na tvoji cestu sem k nám do České republiky. Byla to tvoje první cesta, nebo jsi tu už dříve byl? Tak nám řekni nějaké tvé poznatky z tvých návštěv?
 
D: Jasný, byl jsem v ČR asi před 4 roky. Hráli jsme v Praze s mojí kapelou Alpha & Omega a byl to skvělej večer. Lidé byli velmi srdeční. Moc jsme si to užívali. Ale tentokrát nás pozval Patrik(dj Botanic), který mi zavolal a říkal že by bylo skvělé kdybych přijel do Brna. A já se po delší době rozhodl, že to dám a že pojedu. A bylo to skvělé, když se Vás všechny mohl vidět. Je fajn vidět když ten zájem lidí roste. Klub byl v pohodě. Je mi líto těch drobností ze strany klubu (tech. potíže), ale dali jsme to a bylo to super.
 
M: My tady máme asi nějaké posluchače kteří tě neznají, tak jestli by jsi se mohl představit. Pověz nám něco o svém muzikálním pozadí, o tvé cestě hudebního života, protože naši posluchači jsou spíše fandové hip hopu, ale také určitě poslouchají přidružené žánry jako Reggae a Dub. Taky vysíláme současně i na rádio Rastafari, tak tam tě posluchači budou znát asi více, než ti naši.
 
D: Jmenuji se Dani-I. Narodil jsem se a žiju v Itálii a asi od roku 2000 jsem členem sound systému Imperial Sound Army. Takže v kepele jsem byl 10 let. V reggae kapele jsem byl 10 let. Díky různým pohledům na věc jednotlivých členů kapely, tak živé vystupování s kapelou pak postupně skončilo. A já jsem si řekl, že musím zachovat co nejvíce nahrávek, tak jsem si našel cestu k PC a začal nahrávat. A následovala část v mém životě, kdy mě pohltil náš Souns System Imperial Sound Army. Jel jsem na zkušenost do Londýna, kde jsem získával úplně první zkušenosti. Navštívil jsem University of Dub a další místa v UK. Tam jsem jasně viděl rozdíl mezi uvědomělou reggae scénou a jen nějakým typem zábavního průmyslu. A tam to jasně rozhodlo, že se mám soustředit na sound system a studiové nahrávky.
 
M: A jaká byla tvá solo kariéra? Jestli nějaká byla? Nebo jsi dělal ještě další projekty jako Alpha & Omega? Byla tam nějaká etapa? Nebo to bylo všechno souběžně?

D: No moje role v kapele byl zpěv. Sound systémy mají i zpěváky a mnoho z nich spolupracuje i s různýmy zpěváky. Samozřejmě mám zkušenosti s různými zpěváky, z různých částí Evropy. A tohle stojí za tím, že jsem se tak dostal daleko na cestě. Evropu jsem procestoval křížem krážem. Také jsem byl v Mexiku. Já za to vděčím díky této požehnané kultuře, za tyto zážitky, opravdu mnoho pozitivních věcí.
 
M: A máš nějaký kontakty s českou reggae scénou, dělali jsi na nějaké spolupráci s českými umělci?
 
D: Co je zajímavé, že nejlepší desky jsem měl vylisované v České republice. Opravdu jsem zde našel nejlepší kvalitu.(lisovna Loděnice u Prahy)
 
M: Moc si toho vážíme, děkujem.
 
D: Jasně, je to výborný.
 
M: A můžeš teď něco říct o nedávných realizacích tvé hudby, nebo něco o současnosti a budoucích projektech?
 
D: Na posledy jsme vydali album Alpha & Omega, které se jmenovalo "Blessed and the Poor". Takže na tomhle jsem dělal na posled a jsem s tím hodně spokojen, protože jsem miloval kapelu Alpha & Omega. Byli pro mě v minulosti obrovskou inspirací. Když jsem začínal, tak jsem poslouchal právě je, Dub Syndicate, nebo Jah Shaku. Takže po té dlouho době, jsem měl tu čest s nimi pracovat. Byl to pro mě obrovský zážitek. A teď taky dělám i solo věci, a občas prostě vydám desku, ale i CD. Budeme vydávat třetí album, a nějaké věci děláme se Slimmah Sound. Ale teď se hlavně v poslední době soustředím na živé vystupování.

M: Tohle téma určitě ještě budeme rozebírat v další části našeho rozhovoru. Takže tohle bylo skvělý načrtnutí tvé kariéry a můžem si pustit další věc, kterou si připravil pro naše rádio?
 
D: Ano, pustíme si další věc, která je spolupráce s King Alpha studiem a mělo by to vyjít na albu příští rok.
 
M: Takže tohle je úplně exkluzivní záležitost?
 
D: Přesně tak, z Velké Británie Ras Joseph dělal se mnou tuhle věc na další album ISA a jmenuje se to "Pope" (Papež). Je tam skutečně výjimečné sdělení, protože kolem reggae je spousta lidí, kteří nadávají na papeže, a různě ho osočují, ale neví proč, je to jen póza a my v téhle písničce jdeme do hloubky a vysvětlujeme, co je ve skutečnosti špatně,
a mluví se tam o realitě jak se věci mají.
 
M: Díky tak jdem na to a pustíme si to na našem rádiu Question.

M: Tohle byl speciálně Dan-I, pro posluchače rádia Question, písnička s názvem Pope, remix spravil King Alpha. A pustíme se do další části našeho rozhovoru s naším vzácným hostem. Takže Dane, tohle byla písnička o velmi vlivném náboženství v minulosti a o katolické církvy a jejím vůdci papežovi. A také o velké moci státu Vatikán v našem světě. Já by se tě chtěl zeptat na etickou část reggae, nebo na náboženskou část kultury kolem reggae. Tato náboženská část reggae vychází z učení Tóry a také z křesťanství a z Nového Zákona. A chtěl jsem se zeptat na tvůj názor jak vnímáš tenhle rozměr v této konkrétní kultuře. Jaká je tvoje osobní zkušenost s tímto rozměrem Reggae? Jaké máš zkušenosti vztahu se Stvořitelem, nebo prostě s vyššími pravdami Reggae? A jak to vnímáš u mladých lidí, kteří se seznamují s touto kulturou, jak oni dle tebe vnímají tento náboženský rozměr?
 
D: Víš, je tu prostě určité základní povědomí. Lidé ví o tom, že Reggae je také duchovní vzdělávání a je možné se s ním setkat. Jak to vidím já, tak ne všichni chtějí vnímat tuhle duchovní část. Nezajímá je duchovní rozvoj. Víš, reggae je typ hudby, který vznikl za určitým účelem, vyrostlo to na nějakém účelu. A ten účel byl ale v základě duchovní. Takže kořeny reggae je spiritualita. Reggae vzniklo mezi chudými lidmi,  kdy byli díky otroctví donuceni fyzickou sílou k ponížení a k využití tohoto neštěstí pro materiální věc. Museli procházet velkými bolestmi a soužením. A uvědomili se kde bylo vykoupení. Uvědomili si, že vykoupení je v duchovním rozměru a ne v hmotných věcech a že je třeba se obrátit k Stvořiteli všech věcí, a tak aby mohli se osvobodit z tohoto útlaku. A Reggae vyšlo z této tradice. Oni dříve zpívali duchovní písně, aby se vnitřně osvobodili, aby osvobodili svého ducha skrze zpěv evokující Stvořitele. A tohle je přesně zaměření, kam se naše tvroba hudby ubírá i v současnosti. Takže naše hudba je typem vykoupení se. A to i právě v současnosti, ale to je nadčasové, takže to platí v jakékoli době. Stále se zaměřovat na duchovní rozměr vzdělávání, které v důsledku vymaňí člověka z tzv. Babylonského systému, který se snaží lidi právě odlákat od duchovních hodnot a snaží se omezovat vzdělávání. Snaží se ovládnout a zmást tvé vědomí. Prostě odvádí je od vlastní přirozenosti a vtahuje do materiálního světa.
Reggae je typ hudby, který obsahuje klíč k osobnímu osvobození. Tedy ten původní smysl Reggae, člověk musí pochopit správně význam a ne že si to nějak přeloží po svém. Je to prostě něco na způsob léku.
 
M: A co říkáš na ty mladé lidi?

D: Jak jsem už říkal, mladá generace cítí moc této kultury. Ale většina z nich se cítí ok když poslouchají hudbu. Cítí tu moc hudby když tancují. Cítí tu sílu, když hraješ skutečné reggae. My prostě hrajeme zvuky, ale Bůh ti dá tu magickou moc, že to ti lidé procítí a to je to ve skutečnosti proč se vrací zpět. Oproti jen zábavnímu průmyslu. Zábava je bavit se za jakoukoliv cenu, hlavně se bavit a to je vše, to jaká je skutečně hluboká ta zábava je druhořadé. Ale nechci říct, že ostatní hudební žánry že nemohou být skutečně dobré. Ale většina veškeré zábavy je jen na zapomění, kdežto u reggae je to opakem, protože jde o to, že když se druhý den probudíš, tak jsi se posunul ve vědění o sobě a světě a to je ten přesah, které Reggae má. Co je velmi důležité a měli by to udělat všichni, je zeptat se sám sebe, kde se bere ta energie kterou člověk v sobě vyciťuje. Odkuď dostáváš tento mocný pocit? A když půjdeš hloubš a hloubš, tak si uvědomíš ten odkaz a city se pak projevují ve slovech. Lidé se vymlouvají a říkají, já nerozumím anglicky, nebo já nerozumím patwa? Ale lidé ti ale řeknou, ale mám hrozně příjemný pocit. Takže se zeptej sám sebe, odkuď ten pocit přichází. A když to uděláš, tak příjdeš na to, že tvoje bytí má duchovní podstatu. Zeptej se sám sebe, proč tvá duše takto vibruje? A proč se tak cítíš?

M: A co si myslíš o mladých lidech, kteří jsou inspirováni Rastafariánským hnutím a cítí to jako příležitost se schovat za tohle hnutí jako záminku ke kouření konopí? A pominout zájem o hlubší pravdy?

D: Jo, klišé. Vím co myslíš. Lidé se prostě musí dostat hlouběji. Prostě lidé vnímají jen povrch. Podívej se například na Itálii.
Itálie je místo, které dříve přechovávalo reggae hudbu skrze scénu squattingu. Většina scény se držela tam. Tahle scéna vnímala tuto hudbu jako za rebelskou hudbu. Tohle se dělo tak někdy v 60. a 70. letech, kdy se hodně rozšířilo konopí na veřejnosti.(inspirováno Hippies)
 
M: No, to my jsme v těchto letech měli čistej komunismus.
 
D: Jasný, vím o tom. U nás prostě se to drželo ve squattech, a to proto, že v Itálii má vliv Vatikán, nechtěli, aby mladí lidé se s tím setkávali. Však víš asi jak Vatikán umí dělat trable. A lidé už z těch náboženských obsahů byli unaveni, díky propagandě ze strany Vatikánu.
 
M: Byli už prostě otráveni náboženstvím?
 
D: Oni, už ani nevěděli co to je náboženství, oni měli představu co to je náboženství. A ta představa která jim byla vnucena je špatně. To náboženství je chybné.
 
M: Protože to náboženství se zinstitucializovalo?

D: Náboženství je duchovní poznávání a vzdělání se. Takže jak je možné že se to takto překroutilo?
 
M: Myslíš si že to je tím, že se z toho stala instituce?
 
D: Ano, v určitém smyslu to tak je,.jde o spirituální rozměr, je to škola ducha. Musíte živit i svého ducha. Lidé si musí uvědomit, že jste z matérie, to ano, ale současně má člověk i duchovní rozměr. V tvém nitru. Ta neviditelná část tvé bytosti.

M: Jsme duch, který se zažívá skrze matérii.
 
D: Ano, co v tobě vzbuzuje že cítíš lásku? Co tě činí tím, že si vážíš ostatních lidí? Je to spirituální část tvé bytosti, kterou vyciťuješ v těle.
 
M: Já jsem moc rád, že jsi zmínil, že jsou tu lidé, kteří se snaží zneužívat hnutí Rastafari k jejich osobním výmluvám, proč kouřit konopí, ale nezajímá je duchovní rozvoj charakteru atd., který je vlastně zdrojem celého hnutí Reggae. Takže to lidé asi trochu nepochopili.
 
D: Ale je tu spoustu pozitivních věcí. Protože Jah je veliký. Stvořitel je veliký. A nemá žádné omezení. Ta prvotní příčina vždy má svůj projev i v našich časech, kterých jsme dnes svědky. Tak jak řekla jeho výsost, s poctivým záměrem a kuráží se dojde cíle. A David když příjde, tak stále může porazit Goliáše. Špatné věci prostě vždy pominou.
 
M: Jednoznačně. Tohle byl moc pěkné povídání. Takže můžeme si pustit další písničky?
 
D: Ano, zahrajeme si písničku z nadcházejícího alba ISA. A použili jsme na to originální dub plate. Pínička se jmenuje "Only Jah Will Provide", společně s Paul Foxem a ISA.



M: Vítejte zpět na Question rádiu, tohle byl Paul Fox a písnička se jmenovala Jay Will Provide z nadcházejícího alba. A teď budeme zase mluvit o hudbě prosím. Rád bych se podělil o tvé myšlenky ohledně autorského zákona, sdílení hudby na internetu, co si myslíš o nahrávacích společnostech, nezávsilých nahrávacích labelech. A jako hudebník, jestli můžeš uvést tu rovinu živých vystoupení a koncertů atp.? A co si myslíš o tom střetu mezi korporátním showbizem a nezávislou hudební scénou?
 
D: Až do teď jsem převážně dělal nezávislou produkci. Protože v Reggae a speciálně v Dubu, všichni spolupracují s vlastními labely. Jsou různí producenti, a je zde spoust tzv. veteránů a to převážně ve Velké Británii. Jako například Conscious Sound a velké studia. Ale hlavní proud v Dubu je nezávislý. Takže se zajímáš jen o svoje věci. Máš dohled na lisování tvé desky atd. Uděláš si sám to, co by normálně dělala za tebe nějaká agentura. Takhle si to zajišťuješ sám od začátku až do konce, pak najdeš nějakého distributora, který to prodá po Evropě napříkald. Takže moje zkušenosti jsou většinou s nezávislými vydavatelstvími.
 
M: A bylo to pozitivní?

D: Ano, určitě jsem rád, že to tak je. Chápu, že jsou zde umělci v mainstreamu, jako jsou v USA, ale  i třeba na Jamajce.
Jednoznačně, když dosáhnete úrovně, že Vás poslouchá mnoho lidí a vaše CD se prodává po desetisících, a obchod se takto zvětšuje, tak potřebujete lidi na to, aby se o to postarali. Ale teď záleží na žralocích v biznise, jestli Vás dostanou.
 
M: Jo, paraziti.

D: Jo, lidé co se budou snažit na tvém umění se přiživit a budou chtít mít z toho pak i více peněz něž ty. A tohle vnímám jako problém.
 
M: Podepsat smlouvu s ďáblem.

D: Jo, něco na ten způsob. Prostě když se dáš směrem na cestu ega, tak prostě můžeš ztratit svůj záměr.

M: Co říkáš na internet, jako nový typ média? Také místo k setkávání lidí? Všiml jsem si,že na youtube máš některé svoje věci, které sdílíš. Co si myslíš o šíření hudby? Protože dříve když byli rozšířené gramofonové desky od 60. let, tak předtím jediná šance jak se setkat s hudbou bylo navštívit osobně tu kapelu na koncertě. A je jedno jaký to byl hudební žánr, ať to bylo blues, jazz, soul, country, musel jsi prostě tu kapelu osobně navštívit. Poté djové díky gramodeskám byli schopni šířit tu hudbu ještě více a bylo to jednoduší. A i tak v té době vše vycházelo na sedmi palcových singlech, a mám zejména na mysli scénu reggae. A co si myslíš o současné digitalizaci hudby? Takže jestli můžeš srovnat internet s jeho sdílením hudby a klasickými nosiči?
 
D: Myslím si, že je v tom negativní i pozitivní složka, kterou internet má. Samozřejmě že to je dobré, protože to zavítá hodně daleko ta tvá hudba díky tomu. Já bych asi nikdy nebyl v Japonsku, kde se má hudba hraje, kdyby neexistoval internet, ale to ví jen Jah. Takže tohle je díky internetu, díky youtube, lidé jsou na internetu, jsou tam všichni. Na druhou stranu, se ztrácí kvalita hudby, díky biznisu stahování z internetu. Protože to ničí trh, když si lidé nekupují nosiče originál, kterým podpoří toho umělce. Ale my máme štěstí, protože náš obchod je založen na vinylových deskách. Distribuce je především skrz vinyl.
 
M: V reggae je velmi silný vliv podpory posluchačů, a myslím si že tohle je lék, aby byla scéna zdravá a umělci se mohli věnovat svému řemeslu a to platí pro jakýkoliv hudební žánr. Velké nahrávací společnosti se ale tohle snaží zpřetrhat tento vztah mezi posluchačem a kapelou, a být prostředníkem a mít vliv a kontrolu nad oběma stranama spojení, které hudba jako taková mezi lidmi vytváří. A opravdu reggae je žánr u kterého jsem si všiml toho těsného vztahu mezi umělcem a posluchačem a je tam vzájemná podpora. U reggae je to skutečně typické. Samozřejmě je zde i komerční proud, kde to je jinak, jak už jsi zmínil předtím, ale myslím si že větší skupina si uvědomuje jak má skutečně reggae fungovat, že hudebníci musí být podporování jejich posluchačstvem, protože pokuď tomu porozumí jak to je, tak ví, že tak kapela stejně hraje zase a jen pro lidi. Protože kapela je vlastně jen prostředníkem. A pokuď to mám říci v rastafariánském žargonu, tak vlastně energie Jah(Boha) plyne skrze vaší mysla těla, a zprostředkováváte tento tok zase dál v podobě hudby lidem.
 
D: Ano, my velebíme Jah. Velebíme veškerenstvo a to je to dobré na reggae. Sdílení lásky s lidmi. Protože ta energie tam je. Ty ji nevytváříš. Jen reflektuješ Otcovu práci. A to je celý.
 
M: A viděl jsi nějaké nováčky na scéně, kteří tě mile překvapili? Třeba rok, dva dozadu? Bylo něco, kdy jsi si řekl: "Ty jo, tak to je pecka!"
 
D: Stále někdo nový zakládá nové sound systémy. Stále nový a mladí lidé se o to zajímají. Dokonce lidi z dancehallové scény se vrací k sound systémům v téhle době. Protože měli nějaký pozitivní zážitek, navštěvují akce v Londýně. Vidí tam ty velké reprobedny a jsou tím osloveni. Takže lidé se to snaží udělat ve svém podání. Samozřejmě je třeba aby pochopili celkový odkaz reggae jak už jsem řekl, je třeba jít hlouběji. Najít skutečné kořeny.
 
M: Díky moc, takže si můžeme pustit další písničku, kterou jsi pro nás vybral.

D: Jasně, pustíme si zase další věc z nadcházejícího alba který je společně s Princem Davidem.
 
M: Takže to byla písnička od Prince Davida, s názvem Sind and Pray(zpívat a modlit se). A jsme ve studiu s naším speciálním hostem Dan-I.
 
D: Žehnám, díky a zdravím.

M: V předchozím vstupu jsme mluvili o hudebním průmyslu. A teď se posuneme k další otázce. A bude se jednat o tvůj světonázor, jaký je tvůj názor na to co se děje ve světě? Nevím jestli sleduješ mainstream zprávy a jestli víš, jak se informuje o válkách na Středním východě. Můžeš nám říct jak to vnímáš co vidíš na Středním východě? Jak se můžou mít následky pro naše bratry a sestry v každé zemi na světě vlastně? Protože světová politika  nepracuje ve prospěch občanů, ale pro top elitu společnosti, kteří si vzali občany za své rukojmí a zneužívají je pro osobní ego trip. Takže jak vidíš tento svět, jak můžeme rozšířit více mír po planetě? Jak to vidíš se Středním východem, ale i v Africe?
 
D: Myslím si, že cokoliv, co je spojeno s lpěním na matérii, lpění na celém tom konceptu progresu, celý ten Nový Světový Řád, všechno co je spojeno s obrovskou kontrolou, vše co je spojeno s takovýma věcma, tak vše se zhroutí, pomine. Jak to vidím já, tak celý Západ zkolabuje, protože když se podíváte, tak už to dávno padá. Když se podíváš na ekonomické aspekty, stále vidíš lidi, kteří si stěžují na nezaměstnanost a ekonomickou krizi, která je všude.
 
M: Propaganda?

D: Ano, taky. Vše to kolabuje.

M: Tohle je docela dobrá příležitost se tě zeptat, co se děje v Itálii vlastně? Mainstram média stále ukazují protesty proti vládě, viděli jsme odvolání Berlusconiho a dosazení Montiho, který je dosazen bankou Goldman Sachs.
 
D: Lidi jsou už vším tím unaveni a už to trvá ten nepořádek moc dlouho. Samozřejmě my máme velmi špatnou minulost(Itálie). Ukazuje to jací idioti lidé můžou být. Omlouvám se za to vyjádření, ale opravdu to ukazuje, jak lidé mohou být stupidní, jak lidé mohou být nevědomý. Protože všechny ty zlé časy, období fašismu, tak jsou tu stále ještě lidé, kteří tyto názory zastávají. Ale dnes to je celé jen o globalizmu. Itálští politici se vůbec nezajímají...
 
M: Nezajímají se o své občany, že?
 
D: Oni se zajímají jen..

M: o Nový Světový Řád

D: Ano, ovládat finanční toky, aby jejich životní situace byla větší a větší. Je to ta hranice, kdy dosáhneš dobré ekonomické situace a přestaneš sdílet bohatsví s ostatními lidmi, to je ten problém. Prostě nesdílejí to s lidmi, víš co..
 
M: Jasně, přesně tohle dělají, oni alokují reálné hodnoty jako jsou pozemky, půda, pitná voda. A kupují to penězi které tisknou z ničeho, ale pořizují za to reálné věci, které mají hodnotu.
 
D: Ano, oni se zajímají jen a jen o sebe. Nezajímá je budoucnost, nezajímají je budoucí generace. Chtějí jen zase jen zvětšovat ty jejich výdobytky.
 
M: Co si myslíš o tom, jak globalisti chtějí rozpoutat konflikt mezi židy a muslimy na Středním východě?

D: To je celé iluze. To je metoda jak Babylon mate lidi. Vytvoří tuhle iluzi, ale lidé ji za chvíli začnou vnímat jako realitu. Víš co, lidé to bohužel poslouchají ty řeči, skrze jejich uši. Lidé se každý den rodí do tohoto systému. A už se rodí do té iluze a jsou tím pak zmatení. Jsou zvyklaní tou iluzí, ale oni iluzi vnímají že to je realita. A to je ten problém. Proto se člověk musí soustředit na věci, které jsou skutečné. Kde je skutečný život, ne facebůkovej život, ne internetový život, ne individualistický život, kdy základní principy jsou jiné.
 
M: Ano, snaží se lidem omezit vnímání, a nenchají je se svobodně poznávat. Aby skrze svůj vlastní svobodný život poznávali co život je a co svoboda je. Prostě systém nedokáže nechat ty lidi bejt. Prostě nechat ty lidi na pokoji.
 
D: Narodíš se do míst, kde prostě lidé předtím byli naučeni takto žít. Takže člověk si není schopen uvědomit to vězení, dokud to nespatří na vlastní  oči.
 
M: Tohle je velmi zajímavé, protože například v Izraeli, kde je velmi už dlouho trvající konflikt mezi Palestinci a Židy. Běžní lidé na obou stranách konfliktu, a to mám na mysli střední a nižší střední třídu, tak ti s konfliktem nechtějí nic mít. Také si nepřejí žádnou válku. Protože Izrael je teď velmi zadlužen a to hlavně díky zbrojení státu Izrael. A i na druhé straně Palestinci taky nechtějí žádný střet a chtějí žít v míru. To pouze politická elita a lobbysti kteří jsou schovaní za vládou, tak ti chtějí stále rozvěcovat konflikty. A vždy si vyberou jen nějakou malou částečku ze Svatých písem a snaží se tak přesvěčovat, že za ten malý rozdíl stojí obrátit náboženství proti sobě, načež, když skutečně do hloubky studuješ abrhamická náboženství, tak jsou všechny v příbuzenském vztahu. Oni nemohou bojovat proti sobě.
 
D: Jak můžeš bojovat násilím za duchovní pravdy? Spiritualita není něco, čemu by mělo být vládnuto. Víš, co myslím.
 
M: Ano, ano. A kam si myslíš, že svět spěje? Jsme na nějaké křižovatce, kdy se dáme buď na cestu do pekla, nebo spíš do nebe, nebo nejlépe bych řekl, zůstaneme tady na Zemi a naučíme se udržet život? Kam myslíš že míříme? Jaký typ sdělení by měl přijít k té nevědomé mase která by je probudila?

D: Já věřím, že život je věčný. Není to jen o fyzické podstatě, ale i o té která ji přesahuje. Takže já se moc neupínám na nějaké fyzické místo. Snažím se dát ze sebe to nejlepší, pokuď ti jde o sebezachování sám sebe. Člověk musí věnovat život, aby ho mohl obdržet.
 
M: Žít ten život aktivně.

D: Ano. Tento život musí být použit k tomu, aby jsi objevil to co máš uvnitř sám sebe.

M: Člověk nesmí promarnit možnost, aby se během života setkal se svým skutečným "Já".

D: Člověk se musí cvičit v tom, co příjde po životě. K tomu věčnému životu.

M: Tak moc děkujeme, tohle bylo krásné shrnutí tvého světonázoru.. A už se blížíme k poslednímu vstupu a k závěru dílu. Takže si zahrejeme další písničky.
 
D: Takže to bude zase z nadcházejícího alba, a věc to bude "Supapon Rasta" a od Sis Miky "Book of Life".
 
M: Question rádio má čestného hosta Dan-I. A dohrála věc s názvem "Book of Life". Tak se blížíme ke konci našeho rozhovoru. Takže teď je zde prostor pro to co chceš říci, pro naše posluchače našeho rádia, ale i rádia Rastafari, a komukoli kdo nás poslouchá, protože díky internetu teď jsme slyšle po celé planetě.
 
D: Odkaz který bych chtěl ze srdce popřát je ten, aby lidé se zaměřili na pozitivní cíle. A aby lidé se snažili dostávat ze sebe to nejlepší co v nich je. Aby pěstovali svůj talent. Najít tu nejlepší část, která ve Vás je a tu se snažit zdokonalit. A dělat to stejně jak pro sebe, tak stejně to vnímat i pro druhé. A díky tomu umět najít rovnováhu mezi duchem.  Nejdřív najít svoji duši a pak to dát do vyváženosti s vaši materiální existencí. Aby jste dali ze sebe to nejlepší co jde, co skutečně lidstvo opravdu potřebuje. Pokuď lidé mluví o lepším světě, z čeho ten lepší svět asi tak může být, že? Musíš vydat ze sebe to nejlepší. Aby jsi docílil lepších podmínek v životě. Dělejte to nejlepší pro své přátele, tak stejně jak to děláte pro sebe. Ať už to je v hudbě, nebo ve vašich dovednostech v čemkoliv. Snažit se prostě dělat maximum, a samozřejmě Bůh udělá zbytek.
 
M: Přesně tak. To byl krásný proslov pro naše posluchače a pro všechny v tomhle vesmíru, v této věčnosti. A jsem, vlastně my jsme moc poctěni, že jsi si našel čas na návštěvu do našeho rádia. A že jsi se podělil o svůj čas a tvoje poselství s námi. A určitě příjmi naše pozvání kdykoliv, kdy přijedeš zase do ČR. A musím říci, že jsem hrál s Dan-I v sobotu na akci a bylo to úžasný, tancoval jsem celou noc.
 
D: Ano bylo to nádherný, já si toho moc vážím a musím poděkovat. Jsem rád, že tu jsem s Vámi a mohu vidět tuhle božské konání, protože tohle je práce Boha. My se snažíme dát ze sebe to nejlepší. Cítím to velmi podobně jako doma, velmi podobnou vibraci klidu a míru, pohody. Takže určitě vytrvejte ve své práci, vytrvejte u tvorby tohoto rádia. Udržujte rozšiřování pozitivního odkazu do světa, protože to je to co lidé potřebují. Někdy to oni sami nechtějí, ale ve skutečnosti je to, to co potřebují. Takže šiřte pozitivní vibrace, následujte spravedlnost.
 
M: Díky moc, to byl Dan-I z Itálie, z Imperial Sound Army, všem pozdravy co pomohli s tím, že Dan zavítal do Brna, Patrikovi, sis Lioness a sis Dr.Lock, všem lidem v Rastafari rádiu, Injah Pepé, takže moc díky.
 
D: Žehnám Vám, a brzo na viděnou.
 

  Související články:


[Aktuální známka: 1,00 / Hodnoceno: 3x ]



Autor: Lioness | Vytisknout článek



Vyhledávání na webu

rozšířené hledání
 

  Podporujeme




Náhodný odkaz
na partnera