Vydáno dne 31. 05. 2005 (6567 přečtení)
Narodil se v roce 1954 v Hanoveru (Westmoreland) což je malá mírumilovná oblast na jamajském venkově. Zde také začal zpívat - pro sebe, obklopený přírodou. Jeho oblíbeným zpěvákem byl
Otis Redding a miloval písně jako "
I've got your dreams to remember you by".
V přírodě zůstal do svých sedmnácti let a poté se odstěhoval do Kingstonu, kde bydlel v malé, rozpadající se, chatrči se svým bratrem.
"Jste-li mladým jamajčanem někde v přírodě, dostanete časem chuť něco udělat se svým životem" říká Peter. Zanedlouho po přestěhování získal práci v továrně.
Když poprvé přišel do Kingstonu tak prý přestal zpívat. Všude na něj bylo moc lidí a hluku a z toho byl vystrašený. Avšak jak přivykl životu ve městě začínal si opět zpívat, tedy alespoň po cestě do práce a z práce. Netrvalo dlouho a zpíval si i v práci. Zde také složil dvě písničky. Jmenovaly se
"Vank Out" a
"
African Sister". Bylo to začátkem sedmdesátých let a tehdy se začal "zaplétat" s rasta komunitou. Sedávali kolem ohně v ghettu, kouřili bylinu v dýmce
Chalice a mluvili o JAHovi. Rastafariáni v té době v podstatě začali oživovat jamajskou kultůru. Mezi nimi si Peter uvědomil, že svým životem a duší byl a je rasta odjakživa. Sám tvrdí, že pouze "potřeboval jiskru, která by to pomohla odhalit". Všechny večery strávené ve společnosti rastů mu byly klíčem k objevení duchovního hlasu, který od té doby následuje a také mu daly určitý podnět k tomu, aby se pokusil prorazit na hudební scénu. Posledním popudem k tomu mu bylo jeho propuštění ze stávajícího zaměstnání. Řekl si "
buď teď, nebo nikdy".
A tak se připravil na to, že navštíví muže o kterém se vědělo, že "dělá do hudby". Díky němu se povedlo rezervovat čas na nahrávání v
One Studio na Maxfield Avenue. Zde spolu s najatými hudebníky nahrál a zaplatil vylisování skladby
Vank Out. Desky rozprodal na ulici. Avšak díky své nezaměstnanosti byl nucen přestěhovat se do ghetta. Trávil noci s ostatními rasty, kouřili "chalice" do tří hodin ráno, zpívali, psali, modlili se a chválili JAHa. A hlavně - snažili se přežít.
Jednou potkal Bim Shermana u továrny na výrobu desek. Bylo to někdy roku 1975 nebo 1976. A ten mu řekl: "pane slyšel jsem vaši píseň
Vank Out a moc se mi líbí. Opravdu. Moc se mi líbí Váš způsob zpěvu. Věřte mi, měl byste stoupat". A tak opět začal zpívat. Obešli spolu několik studií (jmenovitě King Tubby's, Treasure Isle, Channel One, Tuff Gong). A zde před studii prodávali své písně. Díky tomu lidé slyšeli jeho písně a více se jim dostával do povědomí.
Tehdy začal spolupracovat s Gregory Isaacsem. Jednoho dne přišel Bingy Bunny a říká: "Jedu s Gregorym na turné do Londýna a přeji si abys mi ssebou nahrál nějaké písně ať si to tam lidé poslechnou". A tak souhlasil. Roots Radics mu pomohli s hudbou k písním
Forward Natty Dread,
I Don't Know a
Never Forget Jah ve studiu Channel One. Po několik týdnů jsme připravovali vokály u Kung Tubby's Studio ve WaterHouse. Po jejich dokončení dostali dvě hodiny času na nahrání třech písní. Pouhé dvě hodiny. Když přišli do studia byl tam zpěvák kterého Peter neznal. Peter chtěl již odejít když se muž zeptal "D'you want to do an album?" (chcete nahrát album?). Peter pouze vykřikl YEEESSS MAAAAAAN! Pusťte to! lidi ve studiu prý nikdy neviděli nikoho jako on. Když se blížil k desáté skladbě uslyšel najednou: "dáme tam tenhle styl, bude to dobrý, zkoušejte to". Skladba se jmenovala
Give Thanks, byla totálně improvizovaná. byla to jeho jediná improvizovaná skladba kterou kdy dělal. A najednou se jeho skladby objevily v Anglii na albu a na něm byly uváděny hudební osobnosti jako Flabba Holt z Roots Radics, Bingy Bunny, Gladstone Anderson a Bongo Herman (toto album se postupně stalo sběratelskou raritou).
Ke konci roku 1979 a na začátku roku 1980 dostal možnost nahrát devět singlů s Coxsonem, avšak pouze jeden byl vpuštěn mezi lidi. Jmenoval se
Sing A New Song. Ostatní písně nikdy nespatřily denní světlo. Poté se ve studiu často setkával s
Prince Far I. a spolu nahráli s dopomocí Roots Radics skladby jako
Jah Golden Throne a
I A Field Marshall. O několik měsíců později se ho Doctor Dread zeptal jestli mám dost materiálu na album. Peter řekl "Ano" a tak Doctor Dread rezervoval
Studio One, platili Roots Radics. Společně vytvořili osm mistrovských kousků. Směs Roots a Dancehallu. A Peter říká, že to byla jeho nejpříjemnější práce když společně vytvářeli album
Rise And Shine v roce 1985. Toto album obsahovalo jednu experimentální skladbu
Rastaman Chant Nyahbingi. Dále vytvořil alba jako
Cease The War (roku 1987) a také vynikající méně známé
Reasoning (roku 1990) nahrané v Tuff Gong Studiu a mixované v Lion And Fox.